SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número3Análisis de praxeologías de modelación matemática en libros de texto de educación primaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación matemática

versión On-line ISSN 2448-8089versión impresa ISSN 0187-8298

Resumen

D'AMORE, Bruno  y  FANDINO PINILLA, Martha Isabel. Methodological proposals that constituted illusions in the teaching of mathematics process. Educ. mat. [online]. 2015, vol.27, n.3, pp.7-43.  Epub 08-Abr-2022. ISSN 2448-8089.

In this paper we present and critically discuss methodologies and tools that have been proposed in illusory way as positively decisive in the complex process of learning mathematics. We present historical and didactic analysis to show the futility in some cases and in others the harmfulness.

Palabras llave : tools for the teaching of mathematics; historical evolution of mathematics education; teacher training in mathematics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )