SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número17La opinión pública en la era de la información. Propuesta teórico-metodológica para su análisis en MéxicoLas prácticas afectivas en una sociedad global. Delimitaciones teóricas y metodológicas para comprender el fenómeno en México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de opinión pública

versión On-line ISSN 2448-4911versión impresa ISSN 1870-7300

Resumen

FERNANDEZ MARTIN, Elena  y  VINUESA TEJERO, María Lourdes. The Social Collective Imagination about Electoral Polls. Rev. mex. opinión pública [online]. 2014, n.17, pp.71-86. ISSN 2448-4911.  https://doi.org/10.1016/s1870-7300(14)70900-7.

The main aim of this article is to analyze the public opinion about electoral polls in a discursive way. According to this, the objective was understanding why people mistrust electoral polls, what key aspects can generate aversion, why people want to be, or not, a survey respondent, if people monitor this type of surveys, if electoral polls can influence the vote, what role mass media play in this process. Then, the final analysis evinces how some social and demographic variables, like level of studies or the age, can determine the Spanish people´s interest, utility, knowledge or social perception about this researching technique.

Palabras llave : Electoral polls; public opinion; focus group; mass media.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )