SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 número9El rumor y el racismo sanitario durante la epidemia de influenza A/H1N1Institución y sociedad: el caso de Teotihuacán índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cultura y representaciones sociales

versión On-line ISSN 2007-8110

Resumen

CHIHU AMPARAN, Aquiles. El framing audiovisual del spot político. Cultura representaciones soc [online]. 2010, vol.5, n.9, pp.174-197. ISSN 2007-8110.

This article presents a qualitative analysis model for televised political spots. Based on a spot for the 2006 presidential elections in Mexico, the audiovisual message is interpreted as a symbolic mechanism carrying three messages. The first two (optical and acoustical) contain the third one (written and oral language), all of them create a tridimensional set: a visual framing, an aural framing and a verbal framing.

Palabras llave : Mexico; political spot; framing theory; visual framing; aural framing; verbal framing.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons