SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número7Pierre Bourdieu (1930-2002) leído de otra manera: Crítica social post-marxista y el problema de la singularidad individualLos textos escolares como forjadores de imaginarios territoriales en Argentina: Una mirada sobre los espacios marítimos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cultura y representaciones sociales

versión On-line ISSN 2007-8110

Resumen

COUDER CABRAL, Ernesto Díaz. Multiculturalismo y educación. Cultura representaciones soc [online]. 2009, vol.4, n.7, pp.27-54. ISSN 2007-8110.

The main purpose of this discussion is to explore some fundamental notions underlying multiculturalism and its implications on educational policies. The common strategy of treating multiculturalism as if it were the same thing as relativism is contested, arguing that multiculturalism and relativism are based on different intellectual grounds. Moreover, it is argued that there are at least three different types of multicultural points of view, each supporting its own kind of educational policies, although one of the multicultural views seems more compatible with an intercultural approach in education and society.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons