SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2Aproximación didáctico-pedagógica a los fundamentos teóricos de la asignatura Educación Física en la enseñanza primaria. Propuesta de protocolo de investigaciónAbordaje de los fundamentos teóricos y del protocolo de investigación para la determinación del trayecto formativo de práctica profesional de la Licenciatura en Educación Física de las Escuelas Normales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Dilemas contemporáneos: educación, política y valores

versión On-line ISSN 2007-7890

Resumen

LUPERON TERRY, Juan Miguel. Research project for the development of skills in the direction of the sensory integration process in students of Pedagogy of the Physical Activity and Sport. Dilemas contemp. educ. política valores [online]. 2021, vol.8, n.2, 00007.  Epub 21-Abr-2021. ISSN 2007-7890.  https://doi.org/10.46377/dilemas.v8i2.2515.

This research proposes to contribute to the improvement of the training of the Physical Activity and Sports Pedagogy professional at the Technical University of Babahoyo. Its genesis stems from the contributions of neuroscience in the educational field, where a direct relationship between the human movement and the development of the central nervous system, based on neuromotricity, is intended to support a proposal for a system of didactic strategies aimed at developing the ability to diagnose basic motor patterns as indicators of neurodevelopment that contributes to the improvement of the pedagogical didactic capacity of students to direct the sensory integration process through systematic physical activity.

Palabras llave : System of didactic strategies; sensory integration; basic motor patterns; integrative chairs.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )