SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número22La incorporación de la tutoría en una institución formadora de docentesEl método de cascada en la comprensión de textos académicos en estudiantes universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


RIDE. Revista Iberoamericana para la Investigación y el Desarrollo Educativo

versión On-line ISSN 2007-7467

Resumen

CRUZ-CABALLERO, Adriana Mariela de la; ROBLES-FRANCIA, Víctor Hugo  y  ROBLES-RAMOS, Víctor Adrián. Gender Differences in Emotional Sensitivity to covid-19 in university students. RIDE. Rev. Iberoam. Investig. Desarro. Educ [online]. 2021, vol.11, n.22, e049.  Epub 20-Sep-2021. ISSN 2007-7467.  https://doi.org/10.23913/ride.v11i22.903.

Objective: To analyze the differences in emotional sensitivity between women and men in higher education students, due to a prolonged period of pandemic. Method: the research was descriptive, transversal; using an incidental non-probabilistic sample of 257 students, 82 male and 175 female. The COVID 19 horror sensitivity survey was applied. The variables analyzed were: socio-emotional well-being, anguish, internal avoidance, external avoidance and self-harm. Results: the female gender expressed greater sensitivity to pandemic horror than the male, especially in anxiety, internal avoidance and external avoidance.

Palabras llave : emotions; gender; horror; pandemic.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )