SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número17Percepciones y acciones de las y los estudiantes de la Universidad Autónoma del Estado de México respecto a la educación en el desarrollo sostenibleMatematización: una estrategia de enseñanza para mejorar el aprendizaje del cálculo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


RIDE. Revista Iberoamericana para la Investigación y el Desarrollo Educativo

versión On-line ISSN 2007-7467

Resumen

FERNANDEZ-RODRIGUEZ, Juan Carlos; MIRALLES MUNOZ, Fernando  y  CIMA MUNOZ, Amable. Conceptualization, challenges, difficulties and learning postures in MOOC courses. RIDE. Rev. Iberoam. Investig. Desarro. Educ [online]. 2018, vol.9, n.17, pp.256-276. ISSN 2007-7467.  https://doi.org/10.23913/ride.v9i17.380.

In this article a review the MOOC courses is presented. A tour of their birth, history and clases is performed. The potential advantages of this form of learning, its difficulties, teaching methodologies and the various tools used as well as the main challenges for these courses in the inmediate future are presented. Conclusions are offered regarding the educational validity, quality and economic viability of these courses.

Palabras llave : learning; quality; instructional design; MOOC.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )