SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número10Cómo realizar una búsqueda de información eficiente: Foco en estudiantes, profesores e investigadores en el área educativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación en educación médica

versión On-line ISSN 2007-5057

Resumen

JURADO-NUNEZ, Alma. Outsmarting multiple choice tests. Investigación educ. médica [online]. 2014, vol.3, n.10, pp.116-118. ISSN 2007-5057.

Assessments are key elements in the professional training. Multiple choice tests are the most frequently format chosen for evaluation, and thus, the one to which medical students are more exposed. There are common practices to solve a test; each individual adopts a particular way of doing it. Whichever the personal preference for its resolution, the article proposes some activities that could potentially optimize the students success by turning tests' flaws into arguments supporting the choice of a particular answer. In order to truly develop a competitive advantage, the strategy requires joining the student experience to the given recommendations.

Palabras llave : Multiple choice tests; medical students; solving strategy; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons