SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número3El Efecto del Establecimiento de Caras y/o Voces de Adultos como Reforzadores Condicionados para Niños con TEA y Desórdenes RelacionadosJuntando Evidencia para la Educación a Distancia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Acta de investigación psicológica

versión On-line ISSN 2007-4719versión impresa ISSN 2007-4832

Resumen

CARROLL, Regina A.  y  ST. PETER, Claire C.. Methods for Assessing Social Validity of Behavioral Intervention Plans for Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Acta de investigación psicol [online]. 2014, vol.4, n.3, pp.1642-1656. ISSN 2007-4719.

Although behavioral interventions are powerful tools for parents and teachers, they are unlikely to result in lasting change if the intervention agents find them unacceptable. After developing effective behavior intervention plans for classroom use, we compared social validity of those interventions using three measures: concurrent-chains selections from the intervention consumer (students), verbal report of the intervention agent (teachers), and maintenance of the intervention over time. All three measures of social validity identified an intervention that was acceptable to the intervention consumer and intervention delivery agent. These findings are discussed in terms of applied implications for assessing social validity.

Palabras llave : Attention Deficit Hyperactivity Disorder; Behavior Intervention Plans; Choice; Concurrent-Chains Procedure; Social Validity.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons