SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número31Más allá de la Torre de Marfil: vinculaciones de la universidad y sus territoriosEl primer año de la universidad. Condiciones de trabajo docente, modalidades de admisión y abandono estudiantil desde la perspectiva de los profesores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de educación superior

versión On-line ISSN 2007-2872

Resumen

ZAMORA-TORRES, América-Ivonne  y  THALHEIM, Luise. The Mexican Dual Training Model as an educational model for the insertion of young people into the labor market in Mexico. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2020, vol.11, n.31, pp.48-67.  Epub 25-Sep-2020. ISSN 2007-2872.  https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2020.31.705.

The objective of this research is to identify the influence of the Mexican Dual Training Model (in Spanish, Modelo Mexicano de Formación Dual or MMFD) as an educational model that contributes to the insertion into the labor market insertion of young graduates from higher education in Mexico. To do so, the authors carried out a factorial correspondence analysis for the period 2013-2016, at a national level and by federal entity. Among the results, they point out a positive relationship between the MMFD and labor market insertion, where a greater increase in the MMFD coincides with a decrease in the unemployment rate and an increase in the number of employed people.

Palabras llave : Mexican Dual Training Model; education; labor market insertion; youth; Mexico; Germany.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )