SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número30Factores externos en el desempeño de pruebas genéricas de Estado (SaberPro) de inglés en estudiantes de administración y afines en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de educación superior

versión On-line ISSN 2007-2872

Resumen

CUADRADO-BARRETO, Gabriela. Knowledge management at the university: questionnaire for institutional assessment. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2020, vol.11, n.30, pp.201-218.  Epub 15-Jun-2020. ISSN 2007-2872.  https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2020.30.596.

Knowledge management (KM) in universities is an everyday process. It is important to detect the characteristics of KM at universities. This article intends to validate a questionnaire drawn up to assess university knowledge management (Cuestionario para Evaluar la Gestión de Conocimientos de la Universidad, CEGCU) through its revision by experts. The inquiry is descriptive, non-experimental, transversal, and the data are examined by means of Cronbach alpha and exploratory factorial analysis, in order to prove the relevance and comprehensibility of the CEGCU, that can be considered an instrument able to provide the analysis of the organizational performance of the university.

Palabras llave : questionnaire; knowledge management; intellectual capital; higher education institutions; University.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )