SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 issue18The development of scientific research in Argentina since 1950 at National Universities and the National Scientific and Technical Research CouncilYou cannot teach professional ethics in a course: Psychology students report about critical incidents in lecture rooms and real scenarios author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista iberoamericana de educación superior

On-line version ISSN 2007-2872

Abstract

MINGO, Araceli. ¿Ni con el pétalo de una rosa? Discriminación hacia las mujeres en la vida diaria de tres facultades. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2016, vol.7, n.18, pp.24-41. ISSN 2007-2872.

Con el propósito de indagar las formas particulares que adoptan las relaciones de género dentro de la comunidad estudiantil de la Universidad Nacional Autónoma de México, se realizaron grupos focales en tres facultades de esta universidad.Los relatos que se presentan en este artículo permiten apreciar la perseverancia de añejos prejuicios que se traducen en actitudes y comportamientos discriminatorios con los que la población femenina tiene que lidiar, en el día a día, por el sólo hecho de ser mujeres.

Keywords : educación superior; mujeres; discriminación; relaciones de género.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )