SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número16La institución superior privada en México. Representaciones sociales de estudiantes: privilegio y prestigioLa transnacionalización de la educación superior: ¿qué papel juegan los nuevos regionalismos en la difusión de estas ideas? el caso del MERCOSUR (1992-2012) en perspectiva comparada índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de educación superior

versión On-line ISSN 2007-2872

Resumen

VARGAS-DELGADO, Claudia-Priscila  y  AVELLA-ALAMINOS, Isabel. Curriculum of the History degree in the open university system of the UNAM: A historical perspective. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2015, vol.6, n.16, pp.68-88. ISSN 2007-2872.

The article contributes historical reflections based on the analysis of the 1979 curriculum of the History degree in the Open University System (SUA) of the Faculty of Philosophy and Literature (FFyL) of the National Autonomous University of Mexico (UNAM), the first institution countrywide to offer a degree in history under this scheme, with diversified professional training in the area of history. Although institutional documents and pedagogical analysis do exist we lack a historical vision of this model to understand what were the guidelines for the contents of the 1979 curriculum and in how far it has maintained or not its validity as a curriculum model.

Palabras llave : curricula; curriculum design; history; open university; National Autonomous University of Mexico; open education; teaching of history.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons