SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número4¿Profesionistas del futuro o futuros taxistas? Los egresados universitarios y el mercado laboral en MéxicoLa territorialización de las políticas públicas en Argentina: Un estudio acerca del CPRES en el área metropolitana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de educación superior

versión On-line ISSN 2007-2872

Resumen

BRITES-FERREIRA, José et al. Academic success and failure in Higher Education: "intervention" concepts, aspects and strategies. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2011, vol.2, n.4, pp.28-40. ISSN 2007-2872.

One of the lines of research of the Nucleus on Research and Development on Education of the Polytechnic Institute of Leira (Núcleo de Investigación y Desarrollo de Educación del Instituto Politécnico de Leira, IPL) has tried to identify the factors of academic success or failure and the degree of satisfaction of students upon graduation from the five faculties of the IPL, in order to try to understand existing relations among the dimensions of this two objects of study (constructs). The purpose of this paper is to reflect on the implications derived from the factors of success and failure of higher education students. Likewise, this document shares some strategies for the prevention of failure and the fostering of academic success used in the higher education context.

Palabras llave : higher education; factors of academia success; failure of academic success; competencies; academia performance.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons