SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 issue3Occupational mobility and career paths of postgraduates of Masters degree courses in education of the Autonomous University of Tlaxcala (Universidad Autónoma de Tlaxcala (UATx)The importance of motivation and computer skills of future teachers using ICT author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista iberoamericana de educación superior

On-line version ISSN 2007-2872

Abstract

CELESTE-FILHO, Macioniro. El conflictivo nacimiento de la Universidad de São Paulo en la década de 1930. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2011, vol.2, n.3, pp.102-114. ISSN 2007-2872.

La creación de la Universidad de São Paulo al inicio de la década de 1930 supuso disputas en los proyectos sobre su organización. Se quería establecer a la Escuela Politécnica de São Paulo como núcleo de la futura institución. Sin embargo, la opción adoptada en 1934 le dio este lugar a la recién creada Facultad de Filosofía, Ciencias y Letras. Esto provocó una fuerte reacción por parte de las antiguas escuelas profesionales incorporadas a la universidad, en especial de la Escuela Politécnica. Este artículo pretende describir los conflictos entre la Escuela Politécnica y la Facultad de Filosofía, Ciencias y Letras en los tumultuosos inicios de la Universidad de São Paulo.

Keywords : universidad; facultades y escuelas; historia de la educación superior; Brasil.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License