SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.1 número1Réplica a "El restaurador como artista-intérprete": Responsabilidad en la acción y la formación en la conservaciónLa escritura-objeto en los museos de historia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Intervención (México DF)

versión impresa ISSN 2007-249X

Resumen

GONZALEZ TIRADO, Carolusa. Comentario final a "El restaurador como artista-intérprete": Límites y rupturas de la interpretación. Intervención (Méx. DF) [online]. 2010, vol.1, n.1, pp.26-29. ISSN 2007-249X.

In order to incite a thoughtful discussion about the way we teach our students to interpret objects and how this interpretation is reflected on the final results of treatments, the opening text in this section takes certain ideas about interpretation in conservation up to the limit. A technically correct restoration is not enough, all conservative decisions should be based on an interpretation of the object. The aim of restoration is to fulfil the needs of the people who cherish an object, rather than those of the object itself. Some examples of conservation projects in which decisions have been thoroughly justified taking into account the distinct values of particular objects, this is not the general rule. The conservator needs to learn how to work in an interdisciplinary way, as opposed to working in parallel with other specialists.

Palabras llave : Interpretation; Restoration; Interdiscipline; Community; Representation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons