SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número16La importancia de la educación ambiental no formal en el medio rural: el caso de Palo Alto, Jalisco índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Diálogos sobre educación. Temas actuales en investigación educativa

versión On-line ISSN 2007-2171

Resumen

NIGH, Ronald  y  BERTELY, Maria. Indigenous Knowledge and Education in Chiapas, Mexico: An Intercultural Method. Diálogos sobre educ. Temas actuales en investig. educ. [online]. 2018, vol.9, n.16, 00003. ISSN 2007-2171.

We review two related intercultural education projects designed from the bottom-up, Laboratories Socio-naturales Vivos y Milpas Educativas (Living Socio-Natural Laboratories and Educational Milpas) and Laboratorios para la Vida (Laboratories for Life, a school garden project). Both projects involve activities outside the classroom, using the Intercultural Inductive Method, discussed here, and a syntactic concept of culture; a method and a concept that make it possible to formalize indigenous or community pedagogies implicit in the savoir faire of local community culture.

Palabras llave : Intercultural education; Community pedagogies; Indigenous knowledge; Indigenous epistemologies; Intercultural method.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )