SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número15La escuela como actor social en las luchas contra el extractivismo. Prácticas político-pedagógicas desde la educación comunitaria en Oaxaca, México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Diálogos sobre educación. Temas actuales en investigación educativa

versión On-line ISSN 2007-2171

Resumen

AYALA ANDICA, Luz Mery. The Zócalos of the municipality of Guatapé, Colombia: a didactic element in the teaching of social science. Diálogos sobre educ. Temas actuales en investig. educ. [online]. 2017, vol.8, n.15, 00003. ISSN 2007-2171.

Any element used in a pedagogical work is important as long as it points towards innovating and improving educational practices, as well as motivating children and young adults in their academic formation. This paper shows the scope of a pedagogical experience with the secondary and middle school students of the “Nuestra Señora del Pilar” School of the municipality of Guatapé, Colombia, which used the zócalo, a representative element of its culture, as a didactic tool in the teaching of social science that can motivate learning and generate in students an interest in investigative thought.

Palabras llave : social sciences; educational practice; teaching and learning; oral history; zócalos of Guatapé.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )