SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número1Factores que determinan el uso de innovaciones tecnológicas en la ganadería de doble propósito en Sinaloa, MéxicoConsideraciones epidemiológicas en la prevalencia serológica de Brucella ovis en Zacatecas, México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de ciencias pecuarias

versión On-line ISSN 2448-6698versión impresa ISSN 2007-1124

Resumen

MONTANO MENDEZ, Iliana Enriqueta; AVENDANO RUIZ, Belem Dolores; ACOSTA MARTINEZ, Ana Isabel  y  MESIAS DIAZ, Francisco Javier. Consumer preferences of bovine fresh milk in Baja California, Mexico. Rev. mex. de cienc. pecuarias [online]. 2013, vol.4, n.1, pp.47-60. ISSN 2448-6698.

Consumer preferences for fresh cow's milk in Baja California, Mexico, were studied using data for 418 consumers. Consumer habits were characterized, segments determined based on principal attributes such as packaging, fat content and price, and market niches identified for new products. Conjoint analysis, segmentation analysis and clústers analysis were applied to identify consumer preferences. Consumers preferred pasteurized whole milk (for its flavor) over ultrapasteurized milk and milk formulas. Some market segments exhibited positive utility valuation for price, an unusual situation for agricultural products. Niches were identified for new products in this market, highlighting expansion opportunities for producers.

Palabras llave : Conjoint analysis; Clusters; Market simulation; Ideal product; Market share.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons