SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número29Reglamento sexista en los centros de educación escolar en ChileAgencias y espacios de integración de estudiantes en el primer año en la Universidad Veracruzana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


CPU-e. Revista de Investigación Educativa

versión On-line ISSN 1870-5308

Resumen

ESPINO ROSENDO, Holda María; GALVAN MORA, Lucila Rita  y  BLANCO GARCIA, Nieves. Knowing the Students on the Threshold of the Teaching Profession. CPU-e. Rev. Investig. Educ [online]. 2019, n.29, pp.108-130.  Epub 09-Oct-2020. ISSN 1870-5308.

From a perspective of teaching knowledge as knowledge built on daily educational practice, we approach the telesecundaria to study the process of developing knowledge to know adolescent students at the beginning of the profession in a rural context. Using a qualitative approach, we analytically describe the case of a beginner teacher and identify the institutional conditions in which adolescents are known, the strategies for gathering information about them in their social context, as well as the use of it in the individual pedagogical relationship and group.

Palabras llave : Beginning Teachers; Teaching Knowledge; Telesecundaria; Teenagers.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )