SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11The External Competence of the Security Council, the New Forces of the International LawThe Human Rights Clauses Within the European Union's Free Trade Agreements author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Anuario mexicano de derecho internacional

Print version ISSN 1870-4654

Abstract

VALLARTA MARRON, José Luis. La incorporación del crimen de agresión en el Estatuto de la Corte Penal Internacional. Anu. Mex. Der. Inter [online]. 2011, vol.11, pp.435-461. ISSN 1870-4654.

El autor analiza la noción de agresión en la Carta de las Naciones Unidas (ONU) y la definición de "agresión" por la Asamblea General de la ONU. Analiza también los problemas para la incorporación del crimen de agresión en el Estatuto de la Corte Penal Internacional (CPI) y los resultados de la Conferencia de Estados partes que incorporó ese crimen en el Estatuto de la CPI.

Keywords : Organización de las Naciones Unidas; Carta de las Naciones Unidas; Corte Penal Internacional; Estatuto de la Corte Penal Internacional; crimen de agresión.

        · abstract in English | French     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License