SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número4Las narrativas del detenido-desaparecido (o de los problemas de la representación ante las catástrofes sociales)Activismo electrónico: Nuevos medios y participación política en Europa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


CONfines de relaciones internacionales y ciencia política

versión impresa ISSN 1870-3569

Resumen

ZUNIGA, Víctor  y  HAMANN, Edmund T.. Going Home? Schooling in Mexico of Transnational Children. CONfines relacion. internaci. ciencia política [online]. 2006, vol.2, n.4, pp.41-57. ISSN 1870-3569.

The literature in international migration from Mexico to the U.S. has usually examined labor, juridical, political, and public health dimensions of the phenomena. However, the educational aspect of international migration is becoming a major concern for both countries. This article offers preliminary results from a survey of transnational students coming back from the U.S. to Mexican schools. The database includes information from a representative sample of public and private schools of Nuevo León (1st to 9th grade). It includes estimates of the number of transnational students, their school trajectories, and perspectives on their educational experience in both countries.

Palabras llave : Transnational students; public schools; scholar policies; public educational systems.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons