SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.60 número2The four particles paradox in special relativityPerturbaciones y acoplamientos en un oscilador no lineal: el caso del oscilador salino índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de física E

versión impresa ISSN 1870-3542

Resumen

BRAVO M., D. A.  y  RENGIFO R., C. F.. Herramienta para la enseñanza de las ecuaciones de Lagrange basada en la simulación de sistemas dinámicos. Rev. mex. fís. E [online]. 2014, vol.60, n.2, pp.111-115. ISSN 1870-3542.

In this paper we propose a tool for the teaching of classical mechanics, modeling dynamic systems with equations of Lagrange, from the simulation in Matlab®. This approach allows students to basic science and engineering, develop skills in programming, numerical analysis, with the use of physics as a fundamental tool for modeling and simulating complex dynamical systems, such as: industrial robots, biped robots and mechanical systems for the purpose of analyzing and studying their kinematic and dynamic properties. This methodology was tested in the course of Dynamical Systems, University of Cauca, proving to be a quick and easy tool for students learning program in Industrial Automation Engineering.

Palabras llave : Teaching; Lagrange equation; dynamical systems; simulation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons