SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.59 issue2Introduction of the concepts of hole and effective mass using an alternative to the E-k diagramVariational symmetries of Lagrangians author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista mexicana de física E

Print version ISSN 1870-3542

Abstract

FYTTAS, G.; KOMIS, V  and  RAVANIS, K.. Ninth grade students' mental representations of the refraction of light: didactic implications. Rev. mex. fís. E [online]. 2013, vol.59, n.2, pp.133-139. ISSN 1870-3542.

El estudio de representaciones mentales de estudiantes sobre conceptos de Física y fenómenos, constituye una parte central de la investigación en educación física, dado que desemperían un papel decisivo en la enseñanza. En el estudio aquí presentado, se investigan 213 representaciones mentales de estudiantes de noveno grado sobre el fenómeno de la refracción, tras haberles sido enseñado en la escuela. Los datos empíricos fueron recolectados a través de una entrevista utilizando 3 tareas que involucraron la evaluación de situaciones hipotéticas. Los datos de la investigación incluyeron representaciones mentales que causan dificultades en la comprensión de la refracción.

Keywords : Refracción; luz; representaciones mentales de estudiantes.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License