SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 issue1Indigenous Childhoods: Care Centers for Children in Chiapas and the Challenge of Intercultural Education for Diverse PopulationsOaxaca's Cultural Diversity in the Light of Environmental Ethics author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


LiminaR

On-line version ISSN 2007-8900Print version ISSN 1665-8027

Abstract

SARTORELLO, Stefano Claudio. Política, epistemología y pedagogía: el método inductivo intercultural en una escuela tseltal de Chiapas, México. LiminaR [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.121-143. ISSN 2007-8900.

Se analizan los principales aspectos de la educación con enfoque intercultural en América Latina, se plantea un posicionamiento crítico sobre ello, y se presentan los principios políticos, epistémicos y pedagógicos que caracterizan el método inductivo intercultural (MII). Posteriormente se analiza su implementación en los procesos de enseñanza-aprendizaje que se desarrollan en una escuda tseltal de Chiapas y se reflexiona acerca de sus alcances y limitaciones.

Keywords : educación intercultural; interculturalidad; política educacional; epistemología; investigación pedagógica.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License