SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1El carácter interactoral en la educación superior con enfoque intercultural en MéxicoInfancias indígenas: Los centros de atención a la niñez en Chiapas y el reto de la educación intercultural frente a la diversidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


LiminaR

versión On-line ISSN 2007-8900versión impresa ISSN 1665-8027

Resumen

PACHECO-LADRON DE GUEVARA, Lourdes Consuelo; CAYEROS-LOPEZ, Laura Isabel  y  MADERA-PACHECO, Jesús Antonio. The Right to an Intercultural Education for Indigenous Children who are Migrant Laborers. LiminaR [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.92-105. ISSN 2007-8900.

Children from various indigenous origins spend a long time in the field, working on different agricultural tasks, according to their age and gender. Instead, they should be at school, receiving a quality education in their own language. With the Modalidad Educativa Intercultural para la Población Infantil Migrante (MEIPIN), since 1999, intercultural education was established as a guideline for migrant farm indigenous children, and later was continued in the Programa Educación Primaria para Niñas y Niños Migrantes (PRONIM). In this article the educational activities around intercultural education for this population from the studies conductes by the education sector are analyzed.

Palabras llave : intercultural education; migration; child labour; education policies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons