SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Políticas neoliberales y afectaciones territoriales en México: Algunos "para qués" de "otras" educacionesLa educación indígena en México: una evaluación de política pública integral, cualitativa y participativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


LiminaR

versión On-line ISSN 2007-8900versión impresa ISSN 1665-8027

Resumen

MALDONADO-ALVARADO, Benjamín. Towards a Plural Country: Oaxaca Community Education versus the Politics of Zero Interculturality. LiminaR [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.47-59. ISSN 2007-8900.

This article describes briefly several educational experiences that are part of the growing community education movement in the state of Oaxaca. It highlights the horizon that guides the direction of most of them. As opposed the prevailing view relating to interculturality, community education seeks to strengthen diversity, difference, and the local knowledge to move Mexico towards being an intercultural, pluralistic country. The colonial nature of the current Mexican government is evidenced by the findings of the Permanent Peoples' Tribunal, showing its vocation for repressing diversity, which contradicts its intercultural discourse.

Palabras llave : cultural diversity; pluralism; intercultural education; alternative education; interculturality.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons