SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número2Resolución de juegos cotidianos con árboles de decisión: aportaciones de una experiencia con alumnos de secundaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación matemática

versión impresa ISSN 1665-5826

Resumen

CANADAS, Gustavo; BATANERO, Carmen; CONTRERAS, José Miguel  y  ARTEAGA, Pedro. Strategies in the study of the association in contingency tables by psychology students. Educ. mat [online]. 2011, vol.23, n.2, pp.5-31. ISSN 1665-5826.

Contingency tables are essential tools for the professional work of psychologists and other health-care professionals; however, little attention is paid to its teaching. In this work we describe an exploratory study of the different strategies that a sample of psychology students used to establish the possible association of two variables, presented in contingency tables. Results are compared with a previous study by Estepa (1993) with high school students and implicit semiotic conflicts are identified in the partially correct and incorrect strategies.

Palabras llave : contingency tables; association; strategies; university teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons