SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número3Dificultades de comprensión del intervalo de confianza en estudiantes universitariosAprendizaje y diseño de entornos de aprendizaje basado en videos en los programas de formación de profesores de matemáticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Educación matemática

versión impresa ISSN 1665-5826

Resumen

CAMACHO, Matías; DEPOOL, Ramón  y  GARBIN, Sabrina. Integral definida en diversos contextos: Un estudio de casos. Educ. mat [online]. 2008, vol.20, n.3, pp. 33-57. ISSN 1665-5826.

In this paper we present the research results showing the main features of the students' answers to a set of laboratory practices (LP) when they use the CAS (Computer Algebra System) Derive. From the research results analysis we obtain elements to allow us conjecture that students do not have difficulties when calculating definite integrals of continuous functions and at the same time they interpret this as the area under a curve. However, when the functions are only piecewise continuous, or the integrals come from other contexts, the students show difficulties, related to the use of a software, that need to be analysed from a cognitive point of view.

Palabras llave : definite integral; problems in context; semiotic representations.

        · resumen en Español     · texto en Español     · pdf en Español