SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número79Sistemas de gestión del aprendizaje en dispositivos móviles: evidencia de aceptación en una universidad pública de MéxicoConstrucción de un test sobre fenómenos sonoros orientado a estudiantes de ciencias de la salud índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Innovación educativa (México, DF)

versión impresa ISSN 1665-2673

Resumen

RUIZ CERRILLO, Salvador. Augmented and virtual realities applied to Anatomy and Physiology teaching. Innov. educ. (Méx. DF) [online]. 2019, vol.19, n.79, pp.57-76. ISSN 1665-2673.

Throughout the new Information and Communication Technologies (ICT), such as augmented and virtual realities, innovation in Anatomy and Physiology teaching may be improved. The aim of this paper is to analyze the augmented and virtual realities perceptions in high school student’s through teaching-learning process in Anatomy and Physiology subjects. The article carries out a mixed focus research, with the usage of action-research method -an adapted questionnaire of the Technology Acceptance Model (TAM) was used as the main tool, also the YouTube Google Cardboard functions.

Palabras llave : Anatomy; augmented reality; perceptions; physiology; virtual reality.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )