SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número60Implementación de un modelo de diseño curricular basado en competencias, en carreras de ingeniería¿Qué ingenieros necesita México? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Innovación educativa (México, DF)

versión impresa ISSN 1665-2673

Resumen

RAMA, Claudio. The utopia of conceptualizing the Latin American university of the twenty-first century. Innov. educ. (Méx. DF) [online]. 2012, vol.12, n.60, pp.105-123. ISSN 1665-2673.

To analyze the twenty-first century university is to construct prospective scenarios, visualize tendencies and identify points of rupture and inflection in the context of political and economic cycles, as well as shifts in knowledge. In this essay, the conceptual framework of this intellectual exercise is analyzed; general macrotendencies of the university systems are verified, with special attention placed on the region; and six working hypotheses are formulated in order to contribute to the unveilment of a potential, which, although distant, is being constructed before our eyes.

Palabras llave : Prospective; university; higher education; Latin America; tendencies; potentials.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons