SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número60La juventud en el diálogo interreligioso: el entendimiento intercultural y sus implicaciones en la educación en Filipinas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Innovación educativa (México, DF)

versión impresa ISSN 1665-2673

Resumen

GUZMAN CEDILLO, Yunuen Ixchel; FLORES MACIAS, Rosa del Carmen  y  TIRADO SEGURA, Felipe. Rubrics for argumentative competence assessment in online discussion forums. Innov. educ. (Méx. DF) [online]. 2012, vol.12, n.60, pp.17-40. ISSN 1665-2673.

To make more instruments for assessing argument competence is an important educative research work in order to promote critical thinking into post message in academic training forums. In this article reliability, validity and design of rubrics process is described. This elaboration was divided in three phases: rubric design, content validity made for 13 judges and rubrics use made for 3 codifiers. The Cronbach's alpha reliability was .845 for all rubrics. The judge agreement was 70% in 38 from 52 evaluation criteria.

Palabras llave : Rubrics; evaluation; argumentative competence; online forums.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons