SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número3Una secuencia didáctica para la enseñanza de la transformación lineal: unificación de métodos y problemas, modelización y explicitación del aprendizajeReconstrucción de situaciones didácticas de matemáticas en el aula. Un estudio en preescolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

CASADIEGO CABRALES, Alix et al. Classification criteria in preschool children using logical blocks. Relime [online]. 2020, vol.23, n.3, pp.311-330.  Epub 31-Mayo-2021. ISSN 2007-6819.  https://doi.org/10.12802/relime.20.2332.

This research aims to identifying children´s evolution in classification and seriation criteria using Dienes’ logic blocks. Besides, it intends to investigate the construction preferences of children during the development of free play. It is a descriptive study carried out using a previously-constructed observation code. The results showed that color and size are the characteristics most quickly identified by children and most familiar to them. Form is a bit below the previous ones. Thickness is the least observed feature. In week seven, children start to do two-criterion simultaneous seriations, with the majority of them completing it at the end of week nine. Regarding construction preferences, children prefer to recreate the fantasy world of their stories than their daily life objects.

Palabras llave : Classification; Geometry; Preschool; Education; Mathematics.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )