SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número3Significados para la matemática escolar a partir de su uso en un escenario extraescolar. Un ejemplo con la propiedad periódicaPuntos medios en triángulo: un caso de construcción de significado personal y mediación semiótica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

POMPEU, Carla Cristina  y  GOMEZ-CHACON, Inés M.. Mathematical Learning and Identity Strategies. A Case of Adult Education in Brazil. Relime [online]. 2019, vol.22, n.3, pp.285-308.  Epub 05-Mayo-2021. ISSN 2007-6819.  https://doi.org/10.12802/relime.19.2232.

This article investigates the Adult Education in Brazil. The research seeks to identify how social identities shape subjects’ mathematical identities and how the development and negotiation of social identity affect interaction in the Teaching - Learning Process in the classroom. Based on qualitative methodology were described scenarios where the social identity updates on mathematic learning and how this identity configures facilitating or blocking elements of the learning. The results demonstrated the relations between the investigated subjects and the mathematical knowledge and how the subjects of the same social and cultural group related to mathematics in different ways taking into consideration information, experience and identity positioning.

Palabras llave : Adult Education; Mathematics Learning; Social Identity.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )