SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2¿4³ se puede leer como "cuatro subido a la tres"?: un estudio sobre las estrategias de construcción de la representación polinomial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

SAENZ, César  y  LEBRIJA, Analinnette. Continuous training for teachers of mathematics: a reflective practice for "learner-centered" teaching. Relime [online]. 2014, vol.17, n.2, pp.219-244. ISSN 2007-6819.  https://doi.org/10.12802/relime.13.1724.

This article communicates the research that studies whether or not a continuous training program (CTP) for teachers of mathematics, based on reflective learning, favors a change to "learner-centered" teaching of mathematics. This study forms part of and uses the results of an extended research on the Panamanian teacher's educational strategies and beliefs in mathematics at secondary level. Evidence of the possibilities and difficulties of change in their teaching practices is shown from the quantitative and qualitative data analysis.

Palabras llave : Training for teachers of mathematics; Secondary and college level; Reflective learning; "Learner-centered" teaching; Portfolio.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons