SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2Registros de representação semiótica e geometria analítica: Uma experiência com futuros professores¿4³ se puede leer como "cuatro subido a la tres"?: un estudio sobre las estrategias de construcción de la representación polinomial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

PALMAS, Santiago  y  BLOCK, David. Access to a written representation of natural numbers: a didactic sequence for adults with little or no schooling. Relime [online]. 2014, vol.17, n.2, pp.165-189. ISSN 2007-6819.  https://doi.org/10.12802/relime.13.1722.

This paper points out the difficulties in adults with little or no schooling when teaching mathematics. Our objective is to contribute to the spread of didactic alternatives for adults regarding the conventional written representation of natural numbers by recovering their former mathematical knowledge from their daily lives. This kind of knowledge is not often expressed in a written representation but in an oral one. The study includes a formal experience of didactic engineering with an adult with no schooling and from a rural area.

Palabras llave : Adult education; Numbering; Semiotic data; Didactic of mathematics.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons