SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número3Conditional probability problems in textbooks an example from SpainWorking towards algebra: the importance of relational thinking índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

OLIVERAS, María Luisa  y  GAVARRETE, María Elena. A model for education of teachers for multicultural contexts of Costa Rica with applying the ethnomathematics. Relime [online]. 2012, vol.15, n.3, pp.339-372. ISSN 2007-6819.

We present the sequence of creating a ''Model for education of indigenous teachers'' from an intercultural perspective and Ethnomathematics. It is based on our two previous research activities: a ''consulting experts'' in mathematics, cultures and teacher training in Costa Rica, on the relevance of ethnomathematics teaching teachers there, and ethnographic research with primary school teachers belonging to Cabecar culture. We show an example of materials developed to implement the model.

Palabras llave : Ethnomathematics; Contextualized Education of Teachers; Interculturality.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons