SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1Concepciones y matemática escolar: unidades de medida de las funciones trigonométricas en el nivel medio superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

FERNANDEZ, Ceneida  y  LLINARES, Salvador. Implicative relations between strategies used in solving proportional and non-proportional problems. Relime [online]. 2012, vol.15, n.1, pp.9-34. ISSN 2007-6819.

This study analyzes the implicative relations between strategies used by 136 first year high school students in solving linear and non-linear problems. First of all, it describes the strategies used by students and then, using the CHIC software, it identifies implicative relations between them. The results demonstrate the importance of understanding the idea of reason in order to identify linear situations and information is provided in relation to possible precursors to the development of proportional reasoning.

Palabras llave : Proportional reasoning; Abusive use of linearity; Implicative relations; Linear situations; Non-linear situations.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons