SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Consideraciones metodológicas para la interpretación de procesos de interacción en el aula de matemáticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

MAYEN, Silvia; BATANERO, Carmen  y  DIAZ, Carmen. Semiotic conflicts of mexican students for a problem of comparison of ordinal data. Relime [online]. 2009, vol.12, n.2, pp.151-178. ISSN 2007-6819.

This study analyzes the responses of 643 Middle and High School students from Mexico to an open ended problem about the comparison of ordinal data. Following the onto-semiotic approach developed by Godino and colleagues, the responses were categorized by the choice of measure of central tendency and the observed semiotic conflicts. A Chi-square test was used to investigate the relationship between the type of response and the level of the students. We observed better results for the secondary students, the majority of whom used the median and the mode, although a greater percentage of them gave no response.

Palabras llave : Understanding; semiotic conflict; comparison of distributions; ordinal data; mean; median.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons