SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número3Alcances de la teoría de Vergnaud en la representación de un problema complejo de ingeniería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

RODRIGUEZ, María Lourdes  y  RICARDO, Louremy. The holistic model for the teaching-learning process of geometry in architects of the cuban school. Relime [online]. 2007, vol.10, n.3, pp.421-461. ISSN 2007-6819.

This article describes elements of the holistic model for the teaching-learning process of geometry for architects in Cuban higher education. It was based on Van Hiele's model and the systemic approach. The first element of this model is content integration where the two branches of geometry (descriptive and spatial) are unified, the geometric content coming together harmoniously as a whole. The second element is the level of reasoning and the third, the stages. The study perfected the teaching-learning process for architecture students enabling them to achieve a better acquisition of geometric skills than that afforded by mathematics.

Palabras llave : Holistic model; content integration; levels of reasoning; geometry for architects.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons