SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44Actitud de alumnos de Medicina hacia la evaluación formativaUso de los medios sociales como herramienta de aprendizaje en educación superior: análisis comparativo entre México y Corea del Sur índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Sinéctica

versión On-line ISSN 2007-7033versión impresa ISSN 1665-109X

Resumen

CASTRO-ROMERO, Oswaldo. Social Media as Learning Tool in Higher Education: The case of Mexico and South Korea. Sinéctica [online]. 2015, n.44, pp.1-16. ISSN 2007-7033.

This paper presents a contextualized research and analyzes the use of social media as a tool for learning in Higher Education between Mexico and South Korea. A comparative analysis by meta-analysis of major research works was conducted on the use of social media from the emergence of Web 2.0 to the rising and popularity of social networks. This study shows data describing the features and mechanisms of social media for learning, as purpose of use, technological environments, pedagogical strategies and the effect of learning.

Palabras llave : Higher education; participatory culture; social learning; social media.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons