SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número41La formación y el desarrollo profesional del profesorado en España y LatinoaméricaPercepción de los estudiantes de ingeniería civil sobre las competencias óptimas del docente universitario índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Sinéctica

versión On-line ISSN 2007-7033versión impresa ISSN 1665-109X

Resumen

JAIMES CRUZ, Karla  y  GARCIA SALGADO, Diana Elizabeth. El mapa conceptual y el uso del CmapTools, conceptualización de sus aspectos didácticos. Sinéctica [online]. 2013, n.41, pp.2-16. ISSN 2007-7033.

The objective of this study consists in thinking about the use of the conceptual map (MC), supported the CmapTools Software classroom. It is believed that with the combination of the new use of the conceptual map-CmapTools and the Internet facilitates the management of knowledge and intellectual exchange of students, making them masters in capture and construction of knowledge. The methodology used in this study was qualitative. Working with interviews conducted by a third investigator, which are part of a wider research in terms of size and thematic of the use of the conceptual map. For the purpose of this study is only picked up the aspects related to the usefulness of the concept map and the use of CmapTools. We used the procedures outlined in the Grounded Theory of Strauss and Corbin (2002). For encoding, categorization and interpretation of data, worked in the software of computer analysis of qualitative data (ACD) Atlas Ti. In this work only echoes the categories that respond to usefulness of the concept map and the use of CmapTools software.

Palabras llave : conceptual map; CmapTools and didactical aspects.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons