SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número41Criterios de un modelo de diseño instruccional y competencia docente para la educación superior escolarizada a distancia apoyada en TICCEl mapa conceptual y el uso del CmapTools, conceptualización de sus aspectos didácticos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Sinéctica

versión On-line ISSN 2007-7033versión impresa ISSN 1665-109X

Resumen

IMBERNON MUNOZ, Francesc  y  CANTO HERRERA, Pedro José. La formación y el desarrollo profesional del profesorado en España y Latinoamérica. Sinéctica [online]. 2013, n.41, pp.2-12. ISSN 2007-7033.

Much has been said about the professional development of teachers, but has rarely been compared what happens between different Spanish-speaking countries as in the case of Spain and Latin-American countries. Therefore, the purpose of this article is to describe and analyze teacher training and professional development in Spain and Latin America in general. This paper presents clearly concepts as training and professional development, including an analysis of the role of the teacher and what unites and separates Spain and Latin American countries in terms of teachers' professional development and presents some differences identified in the context between Latin-American countries and Spain.

Palabras llave : professional development; faculty; teacher education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons