SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número34La tecnología digital y la mediación: un desafío a la teoría de la actividad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Sinéctica

versión On-line ISSN 2007-7033versión impresa ISSN 1665-109X

Resumen

CAMPOS HERNANDEZ, Miguel Ángel. Comunidades educativas de construcción de conocimiento y nuevas tecnologías: elementos teóricos para su análisis. Sinéctica [online]. 2010, n.34, pp.1-17. ISSN 2007-7033.

A theoretical framework is presented for the study of interactive participation of higher education students in communities of learning and knowledge construction based on the new information and communication technologies. This framework integrates knowledge structures, learning interactivity and institutionalization to support adequate and effective use of such technologies in educational processes, all of them seen from both a constructivistic and a humanistic perspective. We believe this framework not only allows a sound socio-cultural approach to the study of educational processes that use the technologies mentioned above, but it also has important implications in terms of institutional policy and instructional design.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons