SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32El museo: espacio educativo potente en el mundo contemporáneoLos proyectos de vinculación en los programas de diseño resquicios curriculares ante los embates neoliberales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Sinéctica

versión On-line ISSN 2007-7033versión impresa ISSN 1665-109X

Resumen

MINAKATA ARCEO, Alberto. Gestión del conocimiento en educación y transformación de la escuela: Notas para un campo en construcción. Sinéctica [online]. 2009, n.32, pp.17-19. ISSN 2007-7033.

This paper focuses on the significance of knowledge management (KM) relating to the transformation of schools. It is based on the facts that in the future, knowledge management will be a key element in the institutional transformation of the scholastic educative system in Mexico. Knowledge management in educational institutions is a recent phenomenon, and is not yet considered a full-length field of knowledge and practice, thus the relevance to analyze the context and purposes from which it originated, its current elements in the process of its constitution, and how KM is integrated in the educational field and academic organizations.

Palabras llave : Knowledge management; School; Knowledge society..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons