SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue3Becoming Reflective and Inquiring Teachers: Collaborative Action Research for In-service Chilean TeachersMotivation, Self-Efficacy, Attributional Style and Academic Performance of High School Students author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista electrónica de investigación educativa

On-line version ISSN 1607-4041

Abstract

LUNA-GARCIA, Huizilopoztli; ALVAREZ-RODRIGUEZ, Francisco Javier  and  MENDOZA-GONZALEZ, Ricardo. Modelo de gestión para diseño curricular basado en prácticas de ingeniería de software. REDIE [online]. 2015, vol.17, n.3, pp.61-78. ISSN 1607-4041.

En este artículo se propone un modelo para administrar, coordinar y evaluar el proceso para el diseño de programas educativos. Esta alternativa complementa las metodologías tradicionales de diseño curricular mediante la integración de aspectos formales del modelado de procesos (Modelo de Boehm) propios de la Ingeniería de Software y del Modelo CMMI (Capability Maturity Model Integration). El modelo genera varios formatos como guía para su implementación, ambos fueron evaluados mediante un método de validación de estudios conceptuales.

Keywords : Diseño curricular; planes educativos; ingeniería de software.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License