SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2¿Cómo revisan sus textos los futuros docentes en formación?Innovación docente con One Minute Paper, ¿afecta el rendimiento académico? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

FLORES MACIAS, Rosa del Carmen; JIMENEZ GONZALEZ, Juan Eugenio  y  GARCIA MIRANDA, Eduardo. Teenagers Poor Readers: Evaluation of Basic Cognitive Process. REDIE [online]. 2015, vol.17, n.2, pp.34-47. ISSN 1607-4041.

The present study aims to investigate the cognitive processes associated with reading difficulties of teenage poor readers. Several studies suggest that this population presents a poor comprehension, despite reading the words properly and have good phonological skills (wich distinguishes them from a population with dyslexia). With a comparative cross-sectional design the Sicole-R multimedia battery, wich assesses basic cognitive processes related to reading, was applied to participants. Results indicate that poor reader students exhibit a lower performance than normal readers in phonological awareness, orthographic processing and processing syntax, although only the latter comparison was statistically significant.

Palabras llave : Reading; Reading comprehension difficulties; teenagers.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons