SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Estudios sobre prácticas de evaluación en el aula: revisión de la literatura índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

RANGEL TORRIJO, Hugo. International Currículum Perspectives at a Glance: For a Living Currículum, Deliverative and Democratic. REDIE [online]. 2015, vol.17, n.1, pp.01-16. ISSN 1607-4041.

This article proposes a reflection on the main principles of the currículum design. I analyze the tension between formal currículum and the hidden or experience currículum. I argue that we should avoid this polarization throughout a democratic currículum policy. I propose an approach labeled as 'living currículum', which is rooted in social practices and articulates all currículum stages. Then, I make a case for a democratizing process of curricular innovation because it should be participative in order to be rooted. This process also should conduct a mobilizing evaluation and generate knowledge in order to renew the currículum as well as the educational institutions.

Palabras llave : Currículum; Constructivism; Skills.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons