SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2Programas y medidas educativas en España para alcanzar objetivos europeosLas TIC en la enseñanza: un análisis de casos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

CHIAPPE, Andrés  y  SANCHEZ, Jorge O.. Computer Education: Nature and Perspectives of an Interdiscipline. REDIE [online]. 2014, vol.16, n.2, pp.135-151. ISSN 1607-4041.

The purpose of this paper is to characterize the interdisciplinary nature of Computer Science Education as an epistemic category that emerges strongly both in academia and as a social practice in diverse educational contexts. We begin by establishing the components of the category and then present arguments supporting their interactions and their location in a theoretical space delimited by the supra-categories "knowledge society" and "lifelong learning". In addition, possible research approaches for generating and developing theory in this field are proposed.

Palabras llave : Educational informatics; educational theory; interdisciplinary approach; ICT.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons