SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1Perfiles de desempeño en Matemática, según habilidad cognitiva por nivel socioeconómico en estudiantes chilenos de enseñanza municipalModelos mentales alternativos de los alumnos de segundo curso de Ingeniería sobre la Ley de Coulomb y el Campo Eléctrico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

GOMEZ ZERMENO, Marcela Georgina. Competencies in Community Instructors who Provide Service to the Indigenous Peoples of the State of Chiapas. REDIE [online]. 2010, vol.12, n.1, pp.1-25. ISSN 1607-4041.

This article shows the results of an exploratory-descriptive study on intercultural competencies in community instructors of the National Council for Educational Development (CONAFE) providing service in the Modality of Educational Attention to the Indigenous Population (MAEPI) in the region of San Cristobal de las Casas, Chiapas. It describes the historical background of Indian education in Mexico, and the contributions to community education, and develops concepts regarding intercultural education and intercultural competencies. The research methodology adopted a mixed method based on a non-experimental, trans-sectional and naturalistic ethnographic design of convergent triangulation. The conclusions outline the need to strengthen teacher training so as to build an educational model that would fully incorporate the intercultural approach.

Palabras llave : Multicultural education; indigenous populations; teacher competencies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons